Interview aan Out Of Home

Son, 3 november 2015 - MAAS vaart een nieuwe koers. Het vendingbedrijf gelooft heilig in de ontwikkeling van klassieke vending naar onbemande horeca voor de toekomst. “Die automaat verscholen onder een trap, dat kan echt niet meer.”

Er is het afgelopen kalenderjaar veel veranderd bij vendingspecialist Maas. De Maas Groep is geherstructureerd door de verkoop van de bedrijven in de UK en Ierland, België en Luxemburg. Doel is om de kernactiviteiten en groeiplannen in de overgebleven markten Nederland, Denemarken en Duitsland onder leiding van het huidige management verder uit te bouwen. Daarbij heet Maas International voortaan gewoon Maas. Samen met een nieuwe huisstijl, look en feel heeft het bedrijf ook een nieuwe pay-off gekregen: ‘Treat yourself well’. Ceo Wouter Fijnaut en marketing director Marlies van Lohuizen zijn positief over de toekomst van het bedrijf. “We gaan ons nu volledig focussen op het aanbieden van innovatieve vendingoplossingen en het distribueren van gevarieerde assortimenten, die inspelen op de vraag naar meer kwaliteit, gezondheid en duurzaamheid. De kracht van Maas International is altijd geweest om klanten volledig te ontzorgen en dat zullen we ook blijven doen.”

Maas heeft een nieuwe strategie. Wat houdt deze in? Fijnaut: “We geloven heel erg in de filosofie dat mensen meer uit het leven halen als ze goed en gevarieerd eten en drinken, wat uitmondt in onze nieuwe pay-off. Daarom gaan we ons richten op het 24/7 toegankelijk maken van hoge kwaliteit eten en drinken, in een passende omgeving die aansluit bij de persoonlijke behoeften van gebruikers. Maas bouwt daarbij onder meer vendingverkooppunten om tot kwalitatief onbemande horecapunten met een sterke focus op kwaliteit, gezondheid en duurzaamheid.”

Wat houdt onbemande horeca precies in? Van Lohuizen: “We geloven dat klassieke vending uit de markt verdwijnt en onbemande horeca wordt. De tijd van een automaat die onder een trap is verscholen is echt voorbij. Onbemande horeca houdt in dat we een aantrekkelijk omgeving rondom de koffie-, fris- en snackmachine invullen die past bij de behoefte van de consument anno 2015. Dit noemen wij Suites. Deze zijn modulair op te bouwen vanaf vijf vierkante meter met een automaat met eten en drinken tot en met een ruimte van liefst dertig vierkante meter waarin we echt een specifieke beleving neerzetten.”

Fijnaut: “We hebben een ‘Vitality Suite’ die in het teken staat van gezondheid. Denk aan meubels als een fiets waarop even gesport kan worden. Er is een ‘Unrush Suite’, waar mensen even kunnen onthaasten op zitzakken of zelfs een hangmat. En we bieden een ‘Social Suite’ waar men elkaar kan ontmoeten in een omgeving van werktafels. Het gaat altijd om drie pijlers in onze Suites: kwaliteit duurzaamheid en gezondheid.”

Bron: Out.of.Home Shops